Súlymanagement 30 év felett

Anyagcsere gyorsítás= Állandó súlymenedzsment

Mindannyian tisztában vagyunk a ténnyel, mi szerint a kor előrehaladtával, lassul az anyagcserénk, így hajlamosabban leszünk a régen még könnyen elégetett kalória mennyiséget zsírpárnák formájában raktározni.

Értetlenül állunk a kérdés előtt vajon mi történhet, mikor nem eszek többet, akár rendszeresen cardio edzéseket is végzek, még sincs meg a kívánt eredmény.

Értetlenül állunk a kérdés előtt vajon mi történhet, mikor nem eszek többet, akár rendszeresen cardio edzéseket is végzek, még sincs meg a kívánt eredmény.

Nos,íme a válasz ! Minden egyes évvel amivel öregebbek vagyunk folyamatosan csökken a szervezetünk kalória (főleg a szénhidrátokból eredő energia mennyiség) feldolgozó képessége, az ún anyagcsere. Ezen kívül bizonyított, hogy mind az alap-, mind a normál anyagcsere mértéke a testösszetételünk izomhányadával van összefüggésben. Vagyis ha valaki képes arra, hogy a izomszöveteinek arányát hosszútávon megtartsa, biztosítja az anyagcseréje ugyanazon szinten tartását is. De ez még mindig csak a kor elleni küzdelem!

Mit tegyen az, aki tényleg változtatni szeretne a testalkatán és már elmúlt 30, akár 40 is?

Másik tény, hogy a sok és hosszú cardio edzések bizony nem hozzák meg az áhított fogyást és feszes tónusos alakot. MIÉRT? A hosszú állandó pulzussal végzett ciklikus mozgásokhoz a szervezet a saját izomzatához is nyúl, vagyis „lebontja saját magát”, ami rögtön az anyagcsere lassítását vonja maga után. Mi naivan gondoljuk (jogosan), ha lefutottam 1 órát, akkor ehetek is. Ekkor jön a meglepetés, hiába edzek és küzdök nem változok!

A lényeg. A karcsú, feszes testalkat az izomrostok számának (és nem keresztmetszetének) növelésével érhető el. Hosszú távú súly menedzsment az izmok ún. fehér rostjainak stimulációja, „kényszerítése” a sokasodásra. Ennek hatására viszont tudományosan biztosított a szépség, jó közérzet, és az ideális súly és testösszetétel.

A teljes testet igénybe vevő gyakorlatok, saját súllyal végzett edzések, ellenállással szemben izommunkák, központosított feladat végrehajtások mind olyan terhelések, amik jó irányba fejlesztenek egy testet. Persze a cardio edzéseket e mellett végezzünk, kiegészítéskéni, hiszen sok jó élettani hatásuk van.

30 év fölött nem mindegy milyen edzést, mikor milyen terheléssel végzünk. Céljainknak és alkatunknak megfelelő programot válasszunk